A Maci

MaciTegnap egy nagyon különös dolog történt velem.

Reggel munkába menet levittem a szemetet (ami persze már önmagában is elég különös), és ahogy kiléptem a hátsó kapun megláttam a földön egy plüssmackót, ami egy lazán a fal mellé borított virágföld-kupac oldalán feküdt. Elég cudarul festett: a bundája csapzott volt és földes, fűkalász-végek álltak ki belőle, és a hasán épp egy fülbemászó masírozott.

Micsoda emberek vannak! – csóváltam a fejem a kukák felé véve az irányt, főleg azért, mert a félhomály ellenére is azonnal feltűnt, hogy a medve megszólalásig hasonlít a gyerekkori macimra.

A Macira.

A szomszéd Gyuszi egzotikus barátnőjétől kaptam az NDK-ból. Velem volt amikor 5 éves koromban kivették a vakbelemet, és osztozott a fájdalmamban az egy évvel későbbi sérvműtétem után is. Bármivel fordultam hozzá mindig türelmesen végighallgatott, és sosem hagyott cserben. Vigasztalt amikor senki sem akart velem Gazdálkodj okosan!-t játszani, és ott volt pár perccel később is, amikor a nővérem Natasa babája elvesztette a bal szemét. Kitalált világom minden történetének ő volt főhőse, a Szupermedve, az egyszeri, a megismételhetetlen…

Várjunk csak! – torpantam meg amikor már épp a kukákhoz értem. – Az a maci a földön az én macim! A Maci!

Ugrottam egyet helyben, és a szemeteszsákot csak úgy a földre ledobva rohantam vissza a földön magatehetetlenül fekvő Macihoz. A kezembe véve lesöpörtem róla a hangyákat, és minden kétséget kizáróan azonosítottam a már alig lélegző plüssállatot.

A Maci volt. De hogy került oda?

Felnéztem az épület oldalán, és persze épp a hálószobaablakunk alatt álltam. Mivel sok vesztegetni való időm nem volt, gyorsan felvittem a lakásba, a fürdőszobában bebugyoláltam valami rongyfélébe, és a munkahelyemre siettem. Na nem mintha sokra mentek volna ott velem, mert egész nap kérdések sorakoztak a fejemben:

Hogy került a Maci az éjjeliszekrényről az utcára? Volt talán egy rosszakarója? Hány órát feküdhetett ott a virágföld-kupac oldalán, a tűző napsütésben? És legfőképpen (még akkor is, ha egy Szupermedvéről van szó): hogyan élte túl a 10 emeletnyi zuhanást?

Mivel Macit mindig is kiegyensúlyozott plüssállatnak ismertem, és önkezűségre utaló nyom amúgy sem merült fel, ebédre már sherlocki logikával kizártam magamat, és csak egyetlen személyre szűkítettem le a lehetséges elkövetők listáját. Alig vártam, hogy hazaérjek.

Szamárfülesné először persze mindent tagadott, és a helyzet komolyságra fittyet hányva egyre csak azt hajtogatta, hogy miért épp a selyemsáljába kellett “beletörölni azt a nyavalyás mackót?” A szembesítés során azonban hamar kiderült, hogy a vasárnapi takarítás során a Maci “valahogy az ágytakaróra tévedt”, ami később “kirázásra került”.

– Szóval akkor mégiscsak te voltál! – néztem rá szemrehányóan, majd a mosógép szélén a sorára váró Macira tévedt a tekintetem. – Csoda, hogy túlélte!

Maci azóta már jobban van. Pár napig megfigyelés alatt tartottam, és bár néha még mindig összerezzen szamárfülesné láttán, a bundája és gombszemei fényesebben csillognak mint valaha.

Azt tervezem, hogy születésnapjára csinálok neki egy ejtőernyőt. Azt is tudom már, hogy miből.

Reklámok

6 Replies to “A Maci”

  1. Kedves blogolvasó rokonság!

    Csak hogy tudjátok, nem teljesen így esett az eset….
    Nem biztos, hogy én ráztam ki a takaróval a medvét, ez csak egy logikus feltételezés. (Mivel a hálót tényleg csak én takarítom, a maci valószínű, hogy tényleg nem ugrott ki az ablakon, ezt belátom. És valószínűleg tényleg én voltam a tettes, hacsak nincs egy holdkóros szamárfüles a lakásban, aki a Rozis medvés játék után minden mackón bosszút állva ki nem vágta az ablakon szegényt.)

    …másrészt a maci nem került vissza a lakásba rögtön a megtalálást követően, hanem az utcán lett hagyva egy koszos doboz mögé dugva.

    és nincs selyemsálam, bár valamibe tényleg beletekerte. Vajon mibe?

  2. A történet szerint a Maci társ volt a mindennapokban, amíg Szamárfüles asszony ki nem taszította őt Szamárfüles úr szívéből. Ezek után két irányba vezetnek a szálak. 1. Maci nem bírta tovább a mellőzöttséget és közönyt, ezért kivetette magát a toronyszoba ablakán. 2. Szamárfüles asszony egyszer csak kit talál a hitvesi ágyban?

  3. Szamárfülesnének üzenem: legjobb, ha a Gazdálkodj Okosant is megrepteted, mielőtt újra rájön a játékszenvedély.

    Aláírás: Egy Névtelen Jóakaród

  4. Tegnap láttam a Macit. Semmit sem változott, a könyvespolc legtetejéről szemléli a változó világot és a körülötte élő embereket.

MINDEN vélemény SZÁMÍT!

