Korai volt a búcsú

(Előzmény: Búcsú egy régi baráttól)

citibank
fotó: everdred

Szamárfülesné szerint a hitelkártyám korlátozásának és a cégem csődvédelmi kérelmének (ők „kontrollált vezetés”-nek hívják) semmi köze egymáshoz. Ma felhívtam a Citibankot, és persze kiderült, hogy igaza van. Viszont az ügy kapcsán régi barátomban többszörösen is csalódtam.

Először is egyáltalán nem profik, és nemcsak azért, mert egy potenciális munkanélkülinek adnak kölcsön pénzt. Tegnap megpróbáltam felderíteni a hibát. A Citibanknak van egy online felülete, ahol meg lehet nézni a tranzakciókat, gondoltam van ügyfélszolgálat is, ahol majd reklamálok.

Nem kertelek: a Citibank Online egy nagy rakás szar. A menüpontok legtöbbje nem működött, pl. a tranzakcióimnál az volt kiírva, hogy „nem jeleníthetőek meg”, az „Ügyfélszolgálat” menüpont alatti kiválasztós ablakokban pedig csak bizonyos témaköröket lehetett kiválasztani, amik közül a „Reklamáció” diszkréten hiányzott. Végül a legtöbb helyen „Egyéb”-et választva sikerült nekik írnom, de amikor az „Küldés”-re kattintottam, azt írta ki, hogy:

Sajnálom! Biztonsági okokból az Ön által begépelt egyik karakter használata nem engedélyezett, így az Ön védelme érdekében a kérésének teljesítését magszakítottam.

Kérem próbálja meg újra, vagy – amennyiben megjelenik a képernyőn – válasszon az alábbi lehetőségek közül.

Tipp: az üzenetében ne használja az “ENTER” billentyűt.

(Azt most hagyjuk, hogy van benne egy typo.)

Először arra gondoltam, hogy a rendszerük talán nem bírja az ékezetes betűket, ezért ékezetlenítettem a szöveget. Persze elölről kellett kezdenem a kiválasztósdit és a beírást, de még így sem volt jó neki (bárki is legyen az). Mivel az üzenetben az egyetlen biztonsági kockázatot jelentő karakter az idézőjel maradt, még egyszer nekirugaszkodtam, és láss csodát, harmadikra sikerült.

Na, erre nem kaptam választ, és úgy tűnik, hogy soha nem is fogok.

Ezért ma felhívtam őket. Azt mondja a fazon, hogy volt egy internetes vásárlásom, amit egyeztetni szerettek volna velem, de mivel nem sikerült elérni, ideiglenes korlátozást tettek a kártyámra.

Kérdem tőle, hogy vajon mindent megtettek-e, hogy elérjenek.

– Igen, itt az szerepel, hogy a kolléganő háromszor is megpróbálta elérni telefonon.
– És milyen számon hívtak?
– A mobilon.
– És van még más telefonszám is megadva a rendszerükben?
– Igen, a vonalas.
– És az email címem?
– Igen, az is.

Nagyon úgy tűnik tehát, hogyha valakinek a Citibanknál tényleg az lett volna a szándéka, hogy elérjen, akkor könnyen megtehette volna.

(Update: Időközben válaszoltak az írásbeli panaszomra, de hazudnak, mint a vízfolyás. Azt írják, hogy „Engedélyeztetési osztályunk ugyanezen a napon felkereste Önt egyeztetés miatt, az ideiglenes korlátozás az egyeztetést követően feloldásra került.”)

Csalódott vagyok. A legnagyobb vicc az egészben az, hogy az ominózus internetes vásárlást átengedték. Egyébként az enyém volt: 11,80 dollár a The Book Depostory-n, ami egy angol internetes könyváruház. Nemrég vette meg őket az Amazon.com, részben gondolom azért, mert velük ellentétben a The Book Depository már a 2004-es megalakulása után pár évvel nyereséget termelt. Biztos nem azzal, hogy jogosulatlanul emeltek le pénzt a vásárlóik hitelkártyáiról. Inkább talán úgy, hogy ingyen postáznak a világon majdnem mindenhová.

3 Replies to “Korai volt a búcsú”

  1. Ne kapkodd el azt a búcsút. Amikor bejelentettem a Citibanknál, hogy végeztem velük, elég volt, megszüntetem minden érdekeltségemet náluk, naponta kétszer felhívtak, és előnyt előnyre halmozva kínáltak bármit, csak maradjak. Lehet, hogy büntetnek, mert azt hiszik, rossz voltál, de nem engednek el csak úgy.

MINDEN vélemény SZÁMÍT!

