Majdnem moziba mentünk

Kinepolis cinema hall
fotó: aeter

Szamárfülesnével a minap a Plázában járva elhatároztuk, hogy elmegyünk moziba. Mivel az szóba sem jött, hogy 1290 forintért megnézzünk egy „sima” filmet (azoknak moziban befellegzett), a 3D-sek (Conan, a barbár, Frászkarika, Hupikék Törpikék, Verdák 2. és Zöld Lámpás) közül pedig egyikhez sem fűlött a szemünk, inkább megvacsoráztunk, hazamentünk, és letöltöttünk egyet a több ezer film közül, amit a neten találni.

Nem, nincs bennem egy csepp szégyenérzet sem emiatt.

Az a helyzet, hogy – bár a filmgyártók jó helyen kapiskálnak ezzel a 3D-vel – a mozik nem nagyon törik magukat, hogy becsábítsanak. (Hogy ez a Völgyesiné bemutatja mekkora egy szar!) Inkább üresen tátonganak (legalábbis a legutóbbi mozis emlékeim szerint csak mi ketten ültünk a nézőtéren), ami bizonyára nem jó nekik.

Nem tudom, lehet, hogy tévedek, de van egy olyan tippem, hogy ha egy vetítésen az üres helyeket ingyen adnák, az csak szinte elhanyagolható többletköltséget jelentene a mozinak. (És akkor a pattogatott kukoricás bevétellel még nem is számoltam – legfeljebb a vetítés után kicsit jobban meg kéne dolgoznia a pénzéért a takarítónőnek.) Azt nem hiszem, hogy a mozinak érdeke lenne kihasználatlanul tartani a termeket, a zsúfoltság pedig nem ijesztene el senkit, hiszen akkor eleve kevesebb széket raknának be.

Éppen ezért támadt egy ötletem. Az üléseket egyre olcsóbban árusítanám. A premier napján teljes árat kérnék, de naponta, vagy legalábbis bizonyos időközönként egyre olcsóbban árulnám a jegyeket egy előre meghatározott minimum (mondjuk 500 Ft körüli, de akár alacsonyabb) értékig.

Tehát aki hamar meg akarja nézni a filmet, az drágábban jutna hozzá, akit nem zavar, hogy az utolsó előadást látja, az akár egy ötszázasért is megnézhetné.

Aztán lehetne előadásonként is differenciálni a jegyárakat, hiszen aki legelőször veszi meg, az választhat a teljes nézőtér bármely széke közül, tehát akár többet is megadna egy jegyért, akit meg nem érdekel, hogy hová ül, az olcsóbban megkapná. Mint a piacon a krumpli. Ahogy fogynak a jegyek, a vetítés időpontjához közeledve egyre olcsóbban lehetne őket megvenni, és az aktuális ár mindig ki lenne írva a pénztár fölött egy kijelzőn.

A nagy kérdés az, hogy ettől a mozik bevétele nőne, vagy csökkenne?

Reklámok

MINDEN vélemény SZÁMÍT!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s