Így ne bringázz munkába!

Smokers - Tour de France
Vervaecke and Geldhof smokes a cigarette (Tour de France, 1927)

Ma többszörösen is csalódtam a bringásokban.

Bár valószínűleg megengedhetném magamnak a jobb sorsot, életvitelszerűen bringával járok mindenhová, így értelemszerűen munkába is. Ma reggel aztán különös dologra lettem figyelmes. A Kertvárosból belvárosba vezető bringásúton két bringás haladt előttem, akiket azelőtt még sosem láttam, pedig amikor az ember bringával jár munkába, egy idő után megismeri az összes fura alakot, akik a busz kényelmét, tisztaságát és tágasságát, vagy az autó olcsóságát nem félnek felcserélni a hűvös reggeli napsütésben ébredező madarak néha már-már bántóan dallamos csiripelésére.

Aztán hazafelé ugyanez történt, csak két másik bringással. Egész tömeg lett a bringaúton. Le kellett fékeznem, hogy előzni tudjak. Aztán rájöttem, hogy ma volt a pécsi Kritikus Tömeg bringás felvonulás, ami mellesleg egybeesik a Bringázz a munkába! akcióval is.

Namost az első gondolatom az volt, hogy csak 4 bringás? Ennyit tudott megmozgatni a két nagy bringás akció? Aztán ezt a 4 bringást eddig vajon miért nem láttam? Csak ezen az egy napon vállalták a hatalmas kockázatot? És akkor meg minek? Kinek akarják ezek azt hazudni, hogy bringával járnak munkába?

Én a bringásokat nem ilyennek ismertem.

MINDEN vélemény SZÁMÍT!

