Vendéglátós kisokos

Hot beer, lousy food, bad service - Welcome, have a nice day
fotó: antwerpenR

Szamárfülesnével idén nyáron ünnepeljük a 10. házassági évfordulónkat, ezért elhatároztuk, hogy akár jelentős anyagi áldozatok árán is szeretnénk jól szórakozni. Eddig két kísérletet tettünk rá, de csak nem akar összejönni a dolog, amiből azt szűrtük le, hogy manapság bárki üzemeltethet vendéglátóhelyet. Bár a vendéglátáshoz én sem nagyon értek, van pár tippem, amivel úgy tűnik senki sincs tisztában:
 

  1. Ha visszük ki a korsó sört, és közben azt látjuk, hogy egy muslinca beleszállt a habjába, ne tegyük le a vendég elé azzal, hogy “Hoppá! Ebbe beleszállt valami!”.
  2. Hiába szolgálunk fel bahreini szüzek könnyével frissen gyúrt nyokkit, ha közben nem ellenőrizzük, hogy a söröskorsó oldalán nem folyt-e végig valami fehéres folyadék (talán tejszín), mielőtt kivisszük a vendégnek.
  3. A borajánlásnak megvannak a maga fortélyai. Én ugyan nem tudom mik azok, de úgy képzelem, hogy ha a vendég bizonytalan azzal kapcsolatban, hogy mit igyon a sztékjéhez, biztosan nem az a megoldás, hogy csak úgy kiviszünk neki egy pohár vörösbort, amiben dugódarabok úszkálnak, anélkül, hogy előtte a vendégnek esélye lenne megbizonyosodni arról, hogy (1) nem a világ második legdrágább borával húzzák le, (2) valóban a világ második legdrágább borából kapott. Ez még akkor sem fog jól elsülni, ha közben őszintén kedvesek vagyunk.
  4. Időnként ellenőrizzük, hogy a poharak tiszták-e. Az sem árt, ha mindig minden egyes poharat leellenőrzünk. A vendég nem számít a pohár belsején éktelenkedő baktériumtenyészet-szerű rózsaszín foltokra, külsejére száradt virágszirmokra, az alján kerengő 2×2 milliméteres fekete tárgyra, és a világ második legdrágább borának a hangulatából is sokat levon ha a pohár alja annyira ragacsos, hogy tépőzárként válik el a kiégetett, hamufoltos terítőnktől.
  5. Miközben leszedünk egy asztalt, pillantsunk rá a rajta lévő terítőre is. Ha cigarettahamuval szennyezett, cseréljük le, ha ki is van égetve, magunkban a vendég anyját teljes joggal szidva örökre búcsúzzunk el tőle, és dobjuk ki.
  6. Ha a lugasos kerthelyiségünkben lévő asztalokon nincs terítő, havonta – de még jobb, ha naponta – többször töröljük le őket. Ellenkező esetben úgy fog tűnni, mintha a vendég a helyi kokainpartik fellegvárába csöppent volna.
  7. Az étterem berendezése nem egyszeri költség. Ha a kerthelyiség székeit puhító párnák huzatai már annyira kifakultak, hogy csak a nyitóbulin készült képekről derül ki az eredeti színük, fontoljuk meg a cseréjüket. Ha maradnak, legalább csempésszük be a “rusztikus” szót éttermünk reklámanyagába (ugye van ilyenünk?), ha viszont a párnahuzatok úgy néznek ki, mintha össze is lennének fosva, azonnal cseréljük le őket. Ha már úgyis a világ második legdrágább borával szoktuk lehúzni a pincéreinkben maradéktalanul megbízó vendégeket, akkor biztos telik rá.
  8. Fizetésnél ne meséljük el, hogy a hordozható kártyás fizetőterminál milyen régóta van üzemben, és milyen jó szolgálatot tesz az étteremnek, mert a vendéget nem érdekli. Hacsak nem ő maga is éttermet akar nyitni, számára annak legfontosabb erénye a tiszta berendezés és pohár, a profi kiszolgálás és a jó minőségű ételek lesznek.
  9. A berendezéshez hasonlóan az étlapok előállítása sem egyszeri költség. Időnként nézzük át őket, és ha foltosak, ragacsosak, vagy az első és hátsó lapjaik az olvashatatlanságig össze vannak karcolódva, cseréljük le őket. Ha spórolni akarunk, csináltassunk vízálló étlapot, de akkor legalább naponta egyszer mossuk le őket langyos, mosószeres szivaccsal, vagy tegyük be őket egy rövid programra a mosogatógépbe.
  10. Csak egy emberről ismert, hogy farkasok nevelték, és ő is egy kitalált figura, ezért a többiek hamar ki fogják szúrni, ha a WC-ben és környékén olyan szag terjeng, mint az állatkerti farkasketreceknél.
  11. Rengeteg étterem van egy akkora városban, mint Pécs. Ezek között vannak olyanok is, ahol anélkül törekednek a fentiekre, hogy megvárnák a vendég panaszát. Ezeket hívják “vendéglátóhelyeknek”.
  12. A vendéglátás egy szakma, amire születni kell. Ha mi mégsem lennénk ilyen szerencsések, de feltett szándékunk, hogy nyitunk egy vendéglátóhelyet, előtte kérdezzünk meg legalább három vendéget, hogy hogyan kell jól csinálni.
Reklámok

MINDEN vélemény SZÁMÍT!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s