Hangszerboltok Pécsen

Lovely instrument
fotó: MIKI Yoshihito

Biztos mindenki van így néha, de egyik este rámjött, hogy akarok venni egy midi billentyűzetet. Ez majdnem olyan mint egy szintetizátor, csak nem szól magától, számítógépre kell kötni, és az végzi a szintetizálást. Számítógépes zenét lehet vele csinálni, tulajdonképpen adatbevitelre való, amire a számítógép billentyűzete is jó, csak hát egy zongorabillentyűzethez megszólalásig hasonló dologgal sokkal kényelmesebb. Hiába na, öregszem.

Namost rövid internetes tájékozódás után nyilvánvalóvá vált, hogy olyan 30-40 ezer forint körül valóra válthatom az álmomat, és az is hamar világos lett, hogy semmi árverseny nincs. Mindenhol forintra ugyanannyi egy-egy hangszer az egész országban. Biztos a szolgáltatásban versenyeznek a boltok, gondoltam naivan.

Az első bolt

Mivel csak egy idióta vesz interneten hangszert, és amúgy sem voltam teljesen biztos benne, hogy mit is szeretnék pontosan, először Pécs (ha nem az ország) legnagyobb hangszeresét kerestem fel. Az utólag nyilvánvalóan teljesen naiv elképzelésem az volt, hogy majd ki lesz ott állítva egy csomó billentyűzet, amiket számítógépre kötve ki is tudok próbálni. Ehhez képest három darab volt a polcon. Az eladó szerint mind a három használt volt, amit később kettőre módosított, vagyis egyetlen darab új billentyűzet volt az egész boltban, és az is a leggagyibb vacak volt, amit valaha láttam. Olyan gumisan süppedős billentyűi voltak, mintha Kína legtávolabbi sarkában szerelték volna össze, amire az eladó javasolt egy másikat, és mondta, hogy be tudja rendelni. Amúgy nem volt túl jó a csí a boltban, valamiért olyan hideg profizmus volt jelen, amit nem kedvelek. Inkább az úgynevezett családias boltokat részesítem előnyben, mert azokban általában jobb a kiszolgálás, és szívesebben is hagyom ott a pénzem. Mondtam neki, hogy még körülnézek máshol, és a javaslatai alapján további internetes keresésbe kezdtem, és meg is céloztam egy konkrét billentyűzetet.

A második bolt

Munkába menet egy ilyen dj-s bolt előtt halad el az utam, fiatal szimpatikus szürkepólós fiúk szoktak előtte sertepertélni, így egyik nap hazafelé menet betértem oda. Láss csodát, ki volt állítva a kinézett billentyűzet egy kisebb verziója (ezek a billentyűzetek általában a billentyűk száma szerint 25-49-61 méretűek), és ugyanebből az előző, régebbi modell is. Mivel a régebbinek a billentyűmechanikája szárazon nyomkodva jobbnak tűnt, feltettem a naiv kérdést, hogy rádughatnánk-e egy számítógépre (volt egy kikapcsolt Mac a kiállítópulton), hogy konkrétan, működés közben is kipróbálhassam őket. A válasz az volt, hogy most valami rendezvényük van, meg amúgy is a gépre is fel kéne telepíteni valami programot. Mondom ráérek a dologgal, ha két hét múlva visszajövök, és addig előkészítik a gépet, nekem az is jó. Erre az volt a válasz, hogy jobban járok, ha hozom a saját laptopom, ha már úgyis ilyesmivel foglalkozok. Ezen jót derülve mondtam a fickónak, hogy nem ezzel foglalkozok, hiszen épp most akarok venni egyet. Ebben maradtunk.

A harmadik bolt

Közben találtam még egy hangszerboltot, ami az interneten még családiasabb, one-man-show-nak tűnt. Ma elmentem oda, és mivel a próbálgatásról már rég lemondtam, kerek perec megkérdeztem az elsőre szimpatikus fickót, hogy egy Alesis V49-est akarok venni, van-e nála. Nincs. Mondom, akkor tudna-e berendelni egyet. Igen, úgyis lesz a héten szállítás. Szuper, mondom, és ugye kipróbálhatom majd? Persze. Oké, mondom, de ha esetleg nem tetszik, akkor nem veszem meg. Belefér? Hát, mondja a fickó, nem túlságosan, mert ez a nem tetszik elég tág fogalom, blabla, blabla, de nem akar itt vitatkozni ezen, mert nem vagyunk egy szinten. Szó szerint ezt mondta. Nem vagyunk egy szinten. Hát tényleg nem.

Aztán

Bár nem voltunk egy szinten, a harmadik boltossal abban maradtam, hogy berendeli nekem a cuccot, és a húsvét előtti szombaton ki tudom próbálni. Szombaton azért a biztonság kedvéért felhívtam előtte, és azt mondta, hogy most ez így húsvét előtt nem fért bele, mert csak hogy tudjam, neki “ilyenkor ki kell fizetni az árut”.

Végül

Rájöttem, hogy ezek a MIDI-billentyűzetek gagyi játékszerek, és kis virtuális drótozás után a tabletemet wifi-n keresztül ugyanúgy lehet működtetni, mint egy rendes MIDI-billentyűzetet (beszarás!). Inkább veszek egy jóravaló digitális zongorát, csak előbb helyet kell neki találni. Remélem szamárfülesné hamar talál hozzá egy jóravaló házat…

One Reply to “Hangszerboltok Pécsen”

MINDEN vélemény SZÁMÍT!

